Hur många kollade på Melodifestivalen i år? Obviously not me eftersom jag inte bor i Sverige. Men nu när jag har varit hemma på semester så har man inte kunnat undgå att höra några av bidragen på radio. Det känns som om melodifestivalen är över, det är jätte kul att ha en sådan stor musiktävling varje år, och det brukar alltid vara minst 1 bidrag som är riktigt bra! (inte nödvändigtvis det som går till ESC). Men... Är det här något Sverige vill lägga massor av pengar på? Iofs så brukar arenorna vara fullsatta, och folk ringer och röstar så någonstans måste det fortfarande vara populärt!
 
Men för att komma tillbaka till rubriken, Oscar Zia. Har ni hört hans låt från melodifestivalen? Yes We Can heter den, och första versen går så här :
No
No, No one’s gonna tell us what’s right
No one’s gonna tell us what’s wrong
We’re just gonna be who we a..a..re
I,  I’ve got all my freckels and scars
You’ve got all your smashed up guitars
And we’re gonna do what we do..o..
What we are
We are
So..o..o.o
 
Vilket påminner om en bra High School Musical låt! Det är lite Eric Saade blandat med Troy Bolton, vilket jag tycker är ganska catchigt! Jag kan gärna stå och svänga lite rumpa till den och göra mig redo för refrängen, man känner trycket öka och han sjunger so..o..o.o            REF:
Baby we dance, baby we jump
And go
Sha-la-la-la, cause we ca..a..n
Yes we ca..a..n
Don´t stop
Baby we kiss, baby we smile
And go
Sha-la-la-la, cause we ca..a..n
Yes we ca..a..n
Gods and Kings has made this plan
To the no, wego
Yes we ca..a..n
 
WTF Happened? Helt plötsligt blir det tråkigt och påminner om Jimmy Janssons - Vi Kan Gunga. Låten tappade mitt intresse på minde än 2 sec vilket suger för mig som tycker att versen är så bra!
 
Jag förstår ju också att Oscar kanske riktar sig till en mycket yngre publik än vad jag är, men vart ändå väldigt sad face på det :(
 
Sedan tycker jag att #FAIL och Without You av Oscar är väldigt bra låtar som jag lyssnar på ofta. Men kan vara så att jag tycker dom är fantastiska för att min kära vän Joy Deb har varit med och skrivit dom ;)
 
Joy har också varit med och skrivit Ace Wilders bidrag Busy doin' nothing, samt Robin Stjernbergs låt You som vann förra året. Fantastiska låtskrivare är vad Joy och hans fru Linnea är!

Kommentera

Publiceras ej